Úvod Aktuality Havárie na vodovodní síti loni PVK řešily rychleji

Havárie na vodovodní síti loni PVK řešily rychleji

Havárie na vodovodní síti loni PVK řešily rychleji

23. leden 2024

Pražským vodovodům a kanalizacím se daří rychleji odstraňovat havárie na vodovodní síti.

Průměrná doba přerušení dodávky pitné vody na jednu závadu v loňském roce poklesla na 8 hodin a 29 minut. V roce 2022 to bylo 10 hodin a 27 minut, což je meziroční pokles o téměř dvacet procent.

Na pražské vodovodní síti bylo v loňském roce odstraněno 4 487 havárií. Je to o 613 událostí více než v roce 2022. Počet havárií na kanalizační síti vzrostl z 3 544 na 3 743.

„Nejčastější příčinou havárií byla koroze materiálu a pohyb půdy, což je dáno výkyvy počasí, které provázely uplynulý rok,“ vysvětlil tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek s tím, že havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo 72, což je o 32 více než předloni.

Z celkového počtu havárií na kanalizační síti (3 743) bylo 52,6 % na přípojkách, 26 % na stokách a necelých 10 % na vstupních šachtách. Podle druhu poškození byla v 77,5 % případů příčinou havárie kanalizační sítě ucpávka a sedimenty. Dále bylo řešeno 310 chybějících či poškozených poklopů na stokové síti, což bylo o 38 méně než v roce 2022. 

Pražané mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné na google mapách.

Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, prostřednictvím které dostávají bezplatně do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112  nebo 601 274 274.

 

Vývoj počtu havárií na vodovodní síti
2010    3960
2011    4309
2012    4507
2013    4717
2014    4520
2015    4677
2016    4500
2017    4959
2018    5208
2019    5029
2020    4372
2021    4131
2022    3874
2023    4487

Vývoj počtu havárií na stokové síti
2010    2747
2011    3189
2012    3779
2013    3440
2014    3736
2015    4338
2016    3913
2017    3643
2018    3384
2019    3507
2020    2827
2021    2805
2022    3544
2023    3743

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112