Úvod Aktuality Dálkový odečet spotřeby vody využívá stále více zákazníků PVK

Dálkový odečet spotřeby vody využívá stále více zákazníků PVK

Dálkový odčet spotřeby vody využívá stále více zákazníků PVK

20. únor 2024

Stále více odběratelů využívá dálkové odečty spotřeby vody, jednoduchou a bezpečnou formu kontroly nad svým vodoměrem.

Pražské vodovody a kanalizace měly tímto způsobem osazeno 17 138 vodoměrů, což je meziročně nárůst o 15 procent. Přitom v roce 2012 jich bylo pouhých 157 kusů.

„Zákazník má možnost sledovat spotřebu vody v reálném čase a v případě nějakých nesrovnalostí může ihned reagovat,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek. Typickými uživateli tohoto systému jsou bytová družstva či velkoodběratelé. PVK dálkový odečet také nasazují v místech, kde jsou nebezpečné šachty, ve kterých hrozí neúnosné poškození zdraví zaměstnanců.

Odečet stavu měřidla se bezdrátově přenáší do tzv. koncentrátoru, odkud pak veškerá data směřují přes internet přímo ke konečnému uživateli. Odečet se provádí on-line a data jsou ukládána na server a ihned prezentována na webové adrese www.veolia.unimonitor.eu nebo v mobilní aplikaci Veolia CEM. Zavedení tohoto systému pomáhá také bytovým družstvům a SVJ při hledání skrytých úniků a neoprávněných manipulací s bytovými vodoměry. V oblasti dálkových odečtů také PVK spolupracují se společnostmi Veolia Energie ČR, Pražská plynárenská a PRE měření.

Ke konci uplynulého roku bylo na území hlavního města a Radonic osazeno 117 895 vodoměrů. Z důvodu uplynutí doby platnosti ověření pracovníci PVK vyměnili 16 914 vodoměrů a dále osadili 612 podružných fakturačních vodoměrů. Na žádost zákazníků PVK úředně přezkoušely 564 vodoměrů a 35 úředních přezkoušení proběhlo přímo na odběrném místě. U externích dodavatelů PVK zajistily opravy a ověření 8 821 kusů vodoměrů.

PVK provozují vodovodní síť v délce 3 710 kilometrů, délka vodovodních přípojek činí 892 kilometrů.

Dálkové odečty vodoměrů
2012    157
2013    183
2014    3 026
2015    3 857
2016    4 809
2017    5 501
2018    6 703
2019    8 244
2020    10 378
2021    12 562
2022    14 864
2023    17 138

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112