Úvod Aktuality

PVK pro zákazníky připravily mapu kvality vody

PVK pro zákazníky připravily mapu kvality vody

19. listopad 2020

Pro Pražské vodovody a kanalizace je kvalita dodávané pitné vody dlouhodobě naprostou prioritou. Pro lepší informovanost svých zákazníků společnost připravila „Mapu kvality vody“.

Tu lze nalézt na hlavní webové stránce www.pvk.cz v sekci kvalita vody.

„Po zadání adresy nebo zvolení příslušného místa kliknutím v mapě se zobrazí hodnoty základních ukazatelů dodávané pitné vody pro zvolenou oblast. Jedná se o charakteristické hodnoty ukazatelů, reprezentující kvalitu vody pro zvolené odběrné místo,“ vysvětlil tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.

„Ze skupiny mikrobiologických a chemických ukazatelů, jež v pitné vodě analyzujeme a sledujeme, jsme vybrali ty ukazatele, na které se nás naši zákazníci nejčastěji dotazují a které jsou pro ně z různých důvodů zajímavé,“ uvedla Lenka Vavrušková, manažerka útvaru kontroly a kvality vody PVK.

Na mapě je tak možné zjistit například tvrdost vody pro nastavení domácích spotřebičů, obsah chloru nebo dusičnanů.

Jak a kdy je kontrolována kvalita vody?
Laboratoř kontroluje kvalitu vody nepřetržitě po celý kalendářní rok. Kvalita vody je sledována od zdroje vody, přes úpravnu vody, distribuční síť, jednotlivé vodojemy až po kohoutek u spotřebitele. Probíhá plánovaná kontrola kvality vody napříč celou vodovodní sítí a také kontrola kvality po událostech, které by mohly kvalitu pitné vody ovlivnit, jedná se o havárie, manipulace v rámci údržby či po obnově vodovodní sítě.

Může se stát, že u i Vás doma zazvoní pracovník PVK a požádá o možnost odběru vzorků z vašeho kohoutku. Kvalita vody je také nepřetržitě sledována pomocí monitorovacích sond a online analyzátorů.

Co může způsobit změnu kvality vody?
Ke krátkodobému zhoršení může docházet např. po odstávce vody či manipulacích na vodovodní síti, případně při její delší stagnaci ve vodovodních rozvodech. V těchto případech je dobré nechat vodu dostatečně odtéct do konstantní teploty, tedy dokud není studená.

Kdo je zodpovědný za kvalitu vody?
Pražské vodovody a kanalizace zodpovídají za kvalitu dodávané pitné vody, tj. studené vody. Proto je dobré prověřit, zda se nejedná o problém s teplou vodou. Příčina zhoršené kvality vody nemusí být vždy na straně PVK, k jejímu zhoršení může dojít i za vodovodní přípojkou a ve vnitřních rozvodech, za které zodpovídá majitel nemovitosti.

 

Co dělat, pokud mám problém s kvalitou vody na kohoutku?

Nejprve je nutné zjistit, zda je problém s teplou či studenou vodou – tedy, nechat odtéct podíl studené vody a pozorovat, zda dochází ke zlepšení či nikoli. Dále je vhodné zkontrolovat, zda je to problém všech kohoutků v domácnosti nebo objektu – zeptat se sousedů.  Důležitou informací je také četnost výskytu, zda se jedná o problém jednorázový nebo se objevuje v průběhu dne. Zároveň je dobré prověřit, zda neprobíhaly nějaké manipulace na vnitřních rozvodech domu.

 

V případě, že se jedná o problém dodávané studené vody na základě předchozího ověření, kontaktujte zákaznickou linku PVK (tel.: 840 111 112 nebo 601 274 274).

 

Co dělat, pokud potřebuji řešit, nebo zkontrolovat kvalitu vody? 
Problémy s kvalitou pitné vody dodávené PVK tj. kvalitou studené vody konzultujte na zákzanické linky 840 111 112 nebo 601 274 274, popřípadě zašlete na zprávu na info@pvk.cz.  Analýzy pitné vody včetně rozborů vody ze studní a vrtů provádí akreditovaná laboratoř PVK útvar kontroly kvality vody (zkušební laboratoř č. 1247 akreditovaná Českým institutem pro akreditaci, o.p.s. podle ČSN EN ISO/IEC 17025:2018). Informace týkající se služeb laboratoře naleznete na www.pvk/Služby/Analýzy vody.

 

Co dělat, pokud zjistím, že mi doma neteče voda?
Havárie vody i plánované odstávky vody naleznete na www.pvk.cz v sekci havárie. Pokud v odkaze není uvedena vaše oblast, je dobré si ověřit, zda neprobíhají manipulace v domě. Pokud ne, nahlaste problém na zákaznickou linku PVK (tel.: 840 111 112 nebo 601 274 274).

Více nejen o kvalitě pitné vody se dozvíte zde: https://www.pvk.cz/vse-o-vode/pitna-voda/-kvalita-vody/

 

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112