Úvod Aktuality Sucho zapříčinilo nárůst počtu havárií na vodovodní síti, ztráty vody na minimu

Sucho zapříčinilo nárůst počtu havárií na vodovodní síti, ztráty vody na minimu

Sucho zapříčinilo nárůst počtu havárií na vodovodní síti, ztráty vody na minimu

30. leden 2019

Pracovníci Pražský vodovodů a kanalizací řešili v uplynulém roce více havárií na vodovodní síti. Tu loni postihlo 5 208 havárií, což bylo ve srovnání s rokem 2017 o 249 událostí více.

Vyšší počet havárií přisuzujeme horkému počasí v letních měsících, kdy půda vysychala a tlačila na vodovodní potrubí. Například v srpnu jsme zaznamenali téměř dvacetiprocentní nárůst havárií,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek. „Nejčastější příčinou byla koroze materiálu a pohyb půdy. Tyto dva důvody zavinily téměř 95 procent všech havárií,“ dodal. 

Havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo 67, což je meziroční nárůst o 19 událostí. Z 5 na deset vzrostl počet havárií na profilech větších než 1000 milimetrů.

Na stokové síti PVK loni zaznamenaly 3 384 havárií, oproti roku 2017 to představuje pokles o zhruba sedm procent. Havárií přípojek bylo 46 procent, havarijní opravy na stokách činily necelých 27 procent a zbytek připadal na havárie šachet, komor, nádrží, spadišť a ostatních zařízení. 

Na historické minimum se dostaly ztráty vody, když v loňském roce dosáhly 13,48 procenta. Přitom ještě v roce 2000 ztráty přesahovaly jednu třetinu a v roce 1996 dokonce více než 43 procent. „Ke snížení ztrát vody pomohlo řízení a monitoring vodovodní sítě v kombinaci s preventivním průzkumem v terénu,“ podotkl Mrázek.

Klienti mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné i na google mapách.

Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112  nebo 601 274 274  či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

PVK letos zaplatí na nájemném za provozování vodohospodářské infrastruktury Pražské vodohospodářské společnosti téměř 2,5 miliardy korun. Další více než miliarda je určena na opravu a údržbu.

Vývoj počtu havárií na vodovodní síti
2012    4507
2013    4717
2014    4520
2015    4677
2016    4500
2017    4 959
2018    5208

Vývoj počtu havárií na stokové síti
2012    3779
2013    3440
2014    3736
2015    4338
2016    3913
2017    3643
2018    3384

Vývoj ztrát vody v %
1996    43,13
2000    34,17
2005    25,78
2012    21,43
2013    20,42
2014    17,27
2015    17,60
2016    14,20
2017    15,09
2018    13,48

Aktuální kvalita vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112 

 

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Poskytování zákresu inženýrských sítí

Pro poskytnutí informace či zákresu vodovodních a kanalizačních sítí ve vámi vymezeném zájmovém území  vyplňte žádost

a informace nebo zákres vám bude zaslán e-mailem.