Úvod Aktuality

Se službami PVK je spokojeno 95 procent respondentů rozsáhlého průzkumu

Se službami PVK je spokojeno 95

3. listopad 2022

Pražské vodovody a kanalizace u svých zákazníků opět zabodovaly. S jejich službami je spojeno 95 procent respondentů průzkumu, který provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS.

Výzkumu se zúčastnilo 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů a bytových družstev, průmyslových zákazníků i firem. Šetření probíhalo v Praze od 20. září do 18. října 2022.

Celková spokojenost zákazníků je znovu vysoká. Lidé oceňují kvalitu pitné vody (92 %), plynulost dodávek (97 %), profesionalitu zaměstnanců (95 %) i online zákaznický účet (97 %). „Se službami Pražských vodovodů a kanalizací je spokojeno 95 procent respondentů, což je ve srovnání s jinými dodavateli nadprůměrný výsledek. Spokojenost za poslední rok narostla u firem i bytových družstev,“ sdělil Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS.

Kvalita vody je velmi ceněna
Pražané jsou s kvalitou vody spokojení a potvrzují to i data aktuálního výzkumu. S vysokou kvalitou vody souvisí také dlouhodobá obliba pití vody z vodovodu v domácnostech. Téměř čtyři lidé z pěti běžně pijí doma kohoutkovou vodu. S plynulostí dodávek pitné vody v Praze je spokojeno celkem 97 procent respondentů a u firem je to dokonce 99 procent.

Komunikaci vládne internet
„Nejpreferovanějším informačním kanálem je internet a s minimálním rozdílem pak zákaznická telefonní linka. Bytová družstva preferují při komunikaci zákaznickou linku, firmy a individuální zákazníci pak jednoznačně internet,“ upřesnil Rybáček.

Obecně mladší lidé dávají přednost vyřízení požadavku přes internet, starší preferují spíše telefonní kontakt.

Zákaznický účet se těší velké oblibě
Velkou oblibu si v posledním roce získal internetový zákaznický účet, který se stal dokonce nejpreferovanějším způsobem vyřízení požadavků u individuálních zákazníků a firem. Díky zabezpečenému internetovému účtu mají zákazníci stálý přehled o spotřebě vody, vystavených fakturách, zálohách a platbách i provedených odečtech vodoměru. V zákaznickém portálu mohou také online zaplatit faktury a zálohy, nahlásit samoodečet, přes e-podatelnu podávat žádosti či dotazy, online rezervovat schůzky nebo se registrovat ke službě SMS-INFO.

Najdou zde i řadu důležitých informací včetně mapy aktuálních havárií a plánovaných výluk a informace o kvalitě vody ve své ulici. Díky zákaznickému portálu tak mohou uživatelé vyřídit své požadavky z pohodlí a bezpečí domova. „Mimořádně vysoká je také spokojenost s jeho využíváním, kterou ve výzkumu vyjádřilo dokonce 97 procent respondentů,“ dodal Rybáček.

Pražané se o vodu nebojí
Část výzkumu byla opět věnovaná suchu a nedostatku vody. Podle aktuálních výsledků průzkumu se Pražané stejně jako loni nedostatku vody nebojí. Více než sedmdesát procent dotázaných se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. Respondenti mají obavu spíše z úbytku vody v jiných regionech. A odborníci jim dávají za pravdu. Velkou výhodou metropole totiž je, že zdroje vody pro Prahu mají značné kapacitní rezervy. Praha je totiž nyní zásobována ze tří zdrojů – Úpravny vody Želivka, Úpravny vody Káraný a z Podolské vodárny.

Agentura IBRS působí na českém trhu už 27 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovalo na českém trhu více než 3700 projektů pro 680 různých klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112