Úvod Aktuality Se službami PVK je spokojeno 95 procent respondentů rozsáhlého průzkumu

Se službami PVK je spokojeno 95 procent respondentů rozsáhlého průzkumu

Se službami PVK je spokojeno 95

3. listopad 2022

Pražské vodovody a kanalizace u svých zákazníků opět zabodovaly. S jejich službami je spojeno 95 procent respondentů průzkumu, který provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS.

Výzkumu se zúčastnilo 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů a bytových družstev, průmyslových zákazníků i firem. Šetření probíhalo v Praze od 20. září do 18. října 2022.

Celková spokojenost zákazníků je znovu vysoká. Lidé oceňují kvalitu pitné vody (92 %), plynulost dodávek (97 %), profesionalitu zaměstnanců (95 %) i online zákaznický účet (97 %). „Se službami Pražských vodovodů a kanalizací je spokojeno 95 procent respondentů, což je ve srovnání s jinými dodavateli nadprůměrný výsledek. Spokojenost za poslední rok narostla u firem i bytových družstev,“ sdělil Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS.

Kvalita vody je velmi ceněna
Pražané jsou s kvalitou vody spokojení a potvrzují to i data aktuálního výzkumu. S vysokou kvalitou vody souvisí také dlouhodobá obliba pití vody z vodovodu v domácnostech. Téměř čtyři lidé z pěti běžně pijí doma kohoutkovou vodu. S plynulostí dodávek pitné vody v Praze je spokojeno celkem 97 procent respondentů a u firem je to dokonce 99 procent.

Komunikaci vládne internet
„Nejpreferovanějším informačním kanálem je internet a s minimálním rozdílem pak zákaznická telefonní linka. Bytová družstva preferují při komunikaci zákaznickou linku, firmy a individuální zákazníci pak jednoznačně internet,“ upřesnil Rybáček.

Obecně mladší lidé dávají přednost vyřízení požadavku přes internet, starší preferují spíše telefonní kontakt.

Zákaznický účet se těší velké oblibě
Velkou oblibu si v posledním roce získal internetový zákaznický účet, který se stal dokonce nejpreferovanějším způsobem vyřízení požadavků u individuálních zákazníků a firem. Díky zabezpečenému internetovému účtu mají zákazníci stálý přehled o spotřebě vody, vystavených fakturách, zálohách a platbách i provedených odečtech vodoměru. V zákaznickém portálu mohou také online zaplatit faktury a zálohy, nahlásit samoodečet, přes e-podatelnu podávat žádosti či dotazy, online rezervovat schůzky nebo se registrovat ke službě SMS-INFO.

Najdou zde i řadu důležitých informací včetně mapy aktuálních havárií a plánovaných výluk a informace o kvalitě vody ve své ulici. Díky zákaznickému portálu tak mohou uživatelé vyřídit své požadavky z pohodlí a bezpečí domova. „Mimořádně vysoká je také spokojenost s jeho využíváním, kterou ve výzkumu vyjádřilo dokonce 97 procent respondentů,“ dodal Rybáček.

Pražané se o vodu nebojí
Část výzkumu byla opět věnovaná suchu a nedostatku vody. Podle aktuálních výsledků průzkumu se Pražané stejně jako loni nedostatku vody nebojí. Více než sedmdesát procent dotázaných se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. Respondenti mají obavu spíše z úbytku vody v jiných regionech. A odborníci jim dávají za pravdu. Velkou výhodou metropole totiž je, že zdroje vody pro Prahu mají značné kapacitní rezervy. Praha je totiž nyní zásobována ze tří zdrojů – Úpravny vody Želivka, Úpravny vody Káraný a z Podolské vodárny.

Agentura IBRS působí na českém trhu už 27 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovalo na českém trhu více než 3700 projektů pro 680 různých klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112