Úvod Média Tiskové zprávy PVK zavedly platby pomocí QR kódu

PVK zavedly platby pomocí QR kódu

1. říjen 2013

Pražské vodovody a kanalizace, a.s., (PVK) ze skupiny Veolia Voda ČR připravily pro své zákazníky nový způsob bezhotovostní platby za vodné a stočné. Jde o speciální platební QR kód pro bankovní aplikace na chytrých telefonech, který PVK tiskne na svých zúčtovacích dokladech.
 

Zákazníci PVK mohou využít k úhradě vyúčtování za vodné a stočné svůj chytrý mobilní telefon. Pomocí nainstalované aplikace jejich banky jednoduše načtou informace obsažené v QR kódu, který se nachází na faktuře a platební příkaz v bankovní aplikaci se automaticky vyplní správnými údaji. Platbu pak již stačí pouze potvrdit. Zákazníci se tak vyhnou možným chybám, které vznikají při přepisování údajů do platebního příkazu jejich banky.
NOVĚ mohou platbu QR kódem využít i zákazníci, kteří nemají chytrý telefon s bankovní aplikací. Takovou možnost nabízí svým klientům Česká spořitelna.
Zákazníci, kteří mají svůj účet u České spořitelny, mohou zaplatit pomoci QR kódu na všech platbomatech České spořitelny. Postup je jednoduchý, stačí v menu platbomatu zvolit „QR kód" a přiložit fakturu ke čtečce. Platbomat načte veškeré potřebné údaje přímo z kódu a převede je do formátu příkazu k úhradě. Česká spořitelna má nyní 107 platbomatů po celé ČR, v letošním roce přibude dalších cca 20. Klienti ČS za platbu v platbomatu standardní poplatek 6,- Kč.

Pro zákazníky, kteří upřednostňují platby v hotovosti, nabízí PVK možnost úhrady na terminálech společnosti Sazka sázková kancelář, a.s. Na fakturách najdou zákazníci vedle QR kódu i čárový kód, jehož platební údaje dokáže terminál přečíst a vystavit potvrzení o úhradě, kterou zákazník provede v hotovosti. Široká síť terminálů (prodejny tabáku, čerpací stanice, večerky apod.) a prodloužená otevírací doba umožňuje zákazníkům uhradit vyúčtování dle jejich potřeb. Za tuto službu hradí zákazník jednotný poplatek 15,- Kč bez ohledu na výši úhrady.

 

Aktuální kvalita vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112 

 

Vyjadřovací portál

Pro podání svých žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!