Úvod Aktuality

Na pražské vodovodní síti bylo loni méně havárií. Na "kanálech" počet naopak vzrostl

Na pražské vodovodní síti bylo loni méně havárií. Na "kanálech" počet naopak vzrostl

18. leden 2023

Na pražské vodovodní síti bylo v loňském roce odstraněno 3 874 havárií. Je to o 257 událostí méně než v roce 2021. Naopak vrostl počet havárií na kanalizační síti z 2 805 na 3 544.

Havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo čtyřicet, což je o 31 méně než předloni. Nejčastější příčinou havárií byla koroze materiálu (71,5 %) a pohyb půdy (22 %). „Průměrná doba přerušení dodávky jednou havárií poklesla na 10 hodin a 27 minut,“ podotkl tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.

Tradičně nejvíce havárii na vodovodní síti bylo v obvodech Prahy 4 a Prahy 5. „Je to dáno velkými sídlišti, které se stavěla v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století, a tehdejší vodohospodáři museli povinně používat nekvalitní polskou litinu,“ vysvětlil Mrázek.

Z celkového počtu havárií na kanalizační síti (3 544) bylo 50 % na přípojkách, 29 % na stokách a necelých 16 % na vstupních šachtách. Podle druhu poškození byla v 77 % případů příčinou havárie kanalizační sítě ucpávka a sedimenty. Dále bylo řešeno 348 chybějících či poškozených poklopů na stokové síti, což bylo o 112 víc než v roce 2021. 

Pražané mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné na google mapách.

Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, prostřednictvím které dostávají bezplatně do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112  nebo 601 274 274.

Vývoj počtu havárií na vodovodní síti
2010    3960
2011    4309
2012    4507
2013    4717
2014    4520
2015    4677
2016    4500
2017    4959
2018    5208
2019    5029
2020    4372
2021    4131
2022    3874

Vývoj počtu havárií na stokové síti
2010    2747
2011    3189
2012    3779
2013    3440
2014    3736
2015    4338
2016    3913
2017    3643
2018    3384
2019    3507
2020    2827
2021    2805
2022    3544

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112