Úvod Aktuality

Počet havárií na vodovodní i stokové síti loni klesl

Počet havárií na vodovodní i stokové síti loni klesl

30. leden 2017

Pracovníci Pražský vodovodů a kanalizací řešili v uplynulém roce méně havárií na vodovodní i stokové síti.

Vodovodní síť loni postihlo 4500 havárií, což bylo ve srovnání s rokem 2015 o 177 událostí méně.

„Tento pokles přisuzujeme pravidelnému průzkumu, který pomáhá odhalovat skryté úniky vody a tím předcházet poruchám na síti. Nezanedbatelné jsou také úpravy na síti, například větší počet tlakových pásem a jejich každodenní monitoring. Svou roli také sehrály příznivé klimatické podmínky,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek. „Nejčastější příčinou byla koroze materiálu a pohyb půdy. Tyto dva důvody zavinily téměř 95 procent všech havárií,“ dodal. 

Havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo 59, což je meziroční nárůst o 15 událostí. Ze tří na jedenáct vzrostl počet havárií na profilech větších než 1000 milimetrů.

Na stokové síti PVK loni zaznamenaly 3 913 havárií, oproti roku 2015 to představuje pokles o téměř deset procent. Havárií přípojek bylo přes 41 procent, havarijní opravy na stokách činily necelých 23 procent a zbytek připadal na havárie šachet, komor, nádrží, spadišť a ostatních zařízení. 

Klienti mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné i na google mapách.

Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112  nebo 601 274 274  či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

PVK v loňském roce zaplatily nájem za provozování vodohospodářské infrastruktury Pražské vodohospodářské společnosti ve výši 2,2 miliardy korun. Dále pak PVK vynaložily 830 miliónů korun na plánované a havarijní opravy a 200 miliónů korun na údržbu sítě.

Vývoj počtu havárií na vodovodní síti
2012    4507
2013    4717
2014    4520
2015    4677
2016    4500

Vývoj počtu havárií na stokové síti
2012    3779
2013    3440
2014    3736
2015    4338
2016    3913

Rezervace termínu

Chystáte se do našeho zákaznického centra? Rezervujte si čas schůzky předem!

Vyjadřovací portál

Pro podání žádostí o zákres sítí a o vyjádření k projektové dokumentaci použijte vyjadřovací portál

Aktuální kvalita vody

Podívejte na mapu kvality vody

Zákaznická linka

601 274 274

nebo

840 111 112